Söndag kväll!

Kategori: Allmänt

Har inte bloggat på en vecka snart, dåligt dåligt! Men hinner ju inte med allt, så då är det bloggen som får lida. Tror inte ni skulle tycka att det skulle vara så roligt att läsa om vad jag gjort i skolan varenda dag och sen i stallet gör jag ju också samma saker hela tiden nästan så! Därför tycker jag att det är bättre att skriva när jag har något vettigt att skriva, eller vad tycker ni?  

Tänkte berätta lite kort om veckan i alla fall, då den har vart ganska så slapp! (Hade behövt plugga, men det gjorde jag ju inte. Det får jag lida för imorgon och resten utav veckan) Men så här såg veckan ut lite sammanfattat. 

Måndag: Lång skoldag och jävligt kallt! Hästarna vila!

Tisdag: Ännu en lång dag i skolan, tror det snöa lite på kvällen, så kämpa mig ut för att longera Cox! 

Onsdag: Tanken var att alla 2:or på Ösby skulle till Stockholm, men pga extremt snöfall och blåst så kom vi inte iväg! Och tur var väl det! Sluta halv 12, då vi inte hade några saker med oss! Skönt att få komma hem och få klart stallet tidigt!

Torsdag: Hade inte tänkt åkt till skolan då vägarna inte var så värst bra plogade och jag har ju ca 1 mil till skolan, men var tvungen att vara med på första lektionen då vi har prov på Torsdag! Men jag slapp gå på den sista lektionen så åkte hem halv 12 igen och då fixa jag klart stallet på en gång och även plugga en del.

Fredag: Ledig från skolan men gick ändå upp vid 07 för att se på julkalendern, hjälpte även mamma att städa skafferiet som vart så fint om jag får säga det själv ;) Mamma och jag åkte även till Granngården och köpte lite vattenhinkar som har en tendens att gå sönder nu på vintern, hum! ;) 
När jag kom hem så fixa jag stallet och longera båda mina grisar ute på gärdet i djup snö! Sedan vid klockan 19 så åkte jag ner till Idrottshallen och titta på min syster som spela innebandy vart en sen kväll, kom inte hem förrens vid 10. 

Lördag: Titta på julkalendern vid kvart i 9 och sedan vid halv 10 var jag ute i stallet och skruva i polarpadsen på Cox, trodde jag skulle bli tokig ett tag ;) Mocka innan Filippa och Linnéa kom vid 11 (Filippa kom då) Linnéa kom vid 20 i 12 haha! Man är van, eller vad säger du? ;) I alla fall så körde vi mina hästar först vid gruvan och sen ner vid bronäs och så hem igen! Hästarna tycker om att få komma ut tillsammmans, så det är bra att Linnéa kommer så dem får röra på sig lite! 
När vi kom hem så agera Linnéa ridlärare för Filippa och det gick kalas, ser bättre ut för varje gång! :D När vi var klara här hemma och genomfrusna så åkte jag och Linnéa till Sorf och titta på lucia showen där i ett kallt ridhus, så underbart!! ;) 
Väl klara där så åkte vi hem till Linnéa och hämta lite pengar och sen hem till mig så jag skynda mig att duscha för att sedan åka till Åkrahallen och köpa en sallad till mig och sen godis så klart!! Vart att jag sov över vid Linnéa, så vi titta på tv och sen kolla vi upp lite mer om våra planer till i sommar! :D 

Söndag: Vakna upp vid Linnéa vid kvart i 9, sen var det helt lönlöst att somna om! Så låg och titta på mobilen osv tills mamma ringde vid halv 11, börja väcka Linnéa vid kvart över 10 men det tar ju ett tag att komma upp hehe! ;) Men fick sedan lite brottom att äta frukost då pappa kom en halv timme före planerat så vart lite stressat! 
Förljde sedan med min familj till Västerås för att idag igen se min lillasyster spela innebandy! Var sedan in på ÖoB för att mamma skulle handla schampoo och duschcreame, medans jag passa på att köpa pälsglans till hästarna! Kom sedan hem vid halv 6 och då var det bara att fixa stallet, kom in vid 7. Sedan dess har jag bara slappat i soffan! :D 

Fick även reda på ikväll att jag är ledig imorgon, underbart!! Vart riktigt lång helg denna gång, 4 dagar! Underbart!! 
 
Hoppas ni orka läsa, vart inte så kort som jag trodde! ;D 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: