Lördag och Söndag!

Kategori: Hästarna

Har inte hunnit bloggat, har vart fullt upp hela helgen! Så jag tänkte berätta lite kortfattat nu!

Lördag- Linnéa och Filippa kom vid 11-tiden, mocka lite snabbt först och fixa hö, medans Filippa och Linnéa gjorde iordning Zamor! Linnéa red Zamor lite först på gärdet och sen hoppa Filippa upp och red honom, han vart jättefin! Så jag kan tro att Linnéa kommer bli tillfrågad igen! ;)
Efter att det var klart så tog vi in mina små grisar, Linnéa tog Tösen och jag och Filippa hade då självklart Cox! Vi körde vi Mellandammen, och det gick snabbt! Linnéa skrek håll undan vi kommer på ytter! Haha var länge sen, men roligt var det! Tack för det, jag behövde ha lite roligt, det var ett tag sen! :D När vi kom tillbaka från den snabba körturen så gick vi in och åt lite lunch och sen vart det att julpynta stallet, dock satt inte Cox julgranskulor kvar så länge, eller vad säger du Linnéa?? Men annars vart det fint! Var ute sammanlagt ca 7 timmar, så jag var trött när jag kom in! 

Den lilla julgranen! 
Söndag/idag- Vart väckt vid 20 i 9 av min lillasyster som tycke jag skulle följa med ner och titta på julkalendern, den är faktiskt bra! Sen vid 10- tiden var jag ute i stallet och mocka osv, hade tänkt tömköra, men det var så jävla kallt så jag skippa det!
Men istället så städa jag rummet som såg ut som en bombnedslag, så nu har jag nybäddat och adventsfint med adventsljusstake i fönstret och julgardiner! Mysigt!
Har inte gjort så mycket mer, bara att jag har beslutat att gå i ide det är ju f*an ca 18 minus! Hur ska jag klara denna vinter!? ;)
 

 
 
 

Kommentarer

  • Linnéa säger:

    Haha riktigt lyckad dag måste jag säga!! :D Lite synd med julgranskulorna bara.. haha ;)

    2012-12-02 | 23:41:02

Kommentera inlägget här: