Måndag!

Kategori: Min vardag

Idag är det måndag och en vecka närmare jullov, längtar som satan! Men före jullov så ska vi till Stockholm 2 ggr med skolan/klassen och sen så! 

Idag fick vi i hundgruppen sluta en timme tidiagre så det var skönt, dock var det mörkt ändå när man kom hem! Vill ha snö nu, så det blir lite ljusare ute! Skulle kunna bli snöstorm på Osndag, dock vill jag bara ha snö, blåsten kan stanna någon annan stans!

När jag kom hem så tömmkörde jag Tösen, var ett tag sen jag gjorde något med henne! Men hon tyckte det var lite långtråkigt att skritta och trava långsamt så lite bakutsparkar kom då och då! Men hon är verkligen rolig att jobba med, för sådan arbetsglädje som hon har är inte många hästar som har! Det är bara det att jag måste ta till vara på den!
Efter att jag longerat Tösen så fick jag ett litet uppdrag att longera Zamor, den inhyrda hästen i stallet! Han var lite så där lagom pigg eller vad man ska kalla det! Haha eller inte, när jag hade satt på longerlinan så galoppera han runt, runt och sparka bakut! Han sprang även så snabbt av sig själv att han gick omkull, men ingen skada skedd och han fortsätte i samma tempo som före innan han gick omkull så jag var tvungen att bromsa ner honom! När han hade lugnat sig lite så öva jag på kommando, att han skulle sakta av till trav när jag bad om det och fatta galopp när man bad det osv, Vart bra i slutet. 

Nu ikväll har jag pluggat lite samhäll, får se hur provet går på Onsdag. Hinner väl plugga lite till imorgon hoppas jag, för annars kommer jag vara körd! ;) 

Nu väntar en skön dusch och sen sängen! :D 


  
                   

Kommentarer


Kommentera inlägget här: