Småstad vs. Storstad!

Kategori: Tankar och åsikter

Jag som är uppvuxen i en någorlunda liten stad har nämligen tänkt lite på hur folk beteér sig i en mindre stad när nästan alla vet vem den andra är!

På ett sätt kanske det känns tryggt att växa upp i en mindre stad när man är mindre, men när man blir äldre vill man bort , från allt skitsnack (i alla fall jag) kanske inte flytta till USA men någon större stad i Sverige skulle jag kunna tänka mig! Så man kan börja om lite på nya spår! 
För just som det känns nu så vill man uppleva något nytt, någon sorts förändring skulle vara bra! Vad gör man i en liten stad egentligen??

- Shoppa går det?, nej det finns inget utbud ingen konkurans som gör att det blir dyrare!
- Kan man gå klädd precis som man vill, nej man måste följa strömen! Inget som sticker ut eller ser annorlunda ut, för då klassas man som jag vet inte vad riktigt! 

Jag har även tänkt mycket på hur mycket folk bryr sig i en liten stad om man handla på secondhand, man skulle bli klassad som äcklig som användes andras kläder t.ex. !
Medans i Stockholm kan vem som helst gå in på en secondhandbutik och gå runt i udda kläder utan att någon bryr sig!
Vad är det som gör skillanden?? Att i en större stad har människorna ett eget LIV att leva så att dem slipper bry sig om vad andra gör och har på sig eller!? 


   

Kommentarer


Kommentera inlägget här: