Skolstart!

Kategori: Allmänt

Börjar faktiskt längta tillbaka nu till skolan, även fast det är skönt med sommarlov så vill jag tillbaka! Kanske inte till läxor och långa tråkiga lektioner men att få träffa alla underbara klasskompisar igen! Har faktiskt saknat varenda en nu i sommar, alla har något speciellt!
Sen vill jag även tillbaka till skolan för att få någorlunda rutiner igen, som att t.ex att gå och lägga sig 11 och gå upp 6! För mina sovrutiner nu är katastrofala, somnar inte förrens 2 och kommer inte upp förens 11! Men nu ska det bli ändring på det också! Att man äter mat och sedan går ut i stallet och kör i mörkret, även fast man vill ligga under en filt i soffan. 

Sedan bara första veckan i skolan är underbart för då intalar man sig själv att nu j*vlar ska jag plugga och få bra betyg, inte ligga efter med arbeten och skriva fint i blocket och planera i kalendern. Men det håller i sig i max 2 veckor och sedan tänker man att "äh jag kommer nog ihåg denna läxa i huvudet, så jag struntar att ta upp kalendern" men det slutar endå med att den läxan är kvar till sist på terminen ;)


Någon som känner igen sig??  
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: